tisdag 13 september 2016

Gammalt blir som nytt.

Förra året ordnade grannen och jag en loppis här på gatan.
Jag köpte två stycken orangefärgade träkistor av grannen.


Men de ser ju väldigt tråkiga ut som de är och vad gör jag och vad vill jag med dessa tänkte jag.

Jo, jag valde att tvätta dem grundligt först med Yes diskmedel och därefter med målartvätt.

Min man skruvade av alla beslag och rengjorde dem och jag målade  =)



Nu saknas det fortfarande en sak och det är ett korthårigt grått fårskinn att lägga på locket, tror det skulle passa fint =)

1 kommentar:

  1. vad fin den blev, vilken förvandling. Kul med loppisar och återvinning. Kommer bli jättemysigt med ett lammskinn på. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Vi blir så glada om du vill lämna ett avtryck efter dig =)
Önskar dig den bästa dagen!
Kram kram.