onsdag 7 januari 2015

Form över funktion!

Ibland, men bara ibland måste man få tillåta sig själv att köpa något där formen går före funktionen =)

Den här vattenkokaren tar 1,8 liter, vilket är perfekt.
Att värma vatten i en vattenkokare drar mindre el och tid än om vattnet ska kokas upp på spis med glaskeramisk häll.



Jag misstänker att det här inte gäller en induktionsspis.

Jag gillar formen skarpt men det lilla locket är inte så lätt att få av. Jag har tänkt att koka upp flera kannor för att fylla på större kastruller med hett vatten och ja, då får man verkligen passa sig för ånga och det heta locket.

Men vattenkokaren är sååååå snygg och den passar så fint i vårt kök =)

Me like!







3 kommentarer:

  1. Men ååå vilken fin! Jag gillar den där bulliga formen.
    HIhi..har ingen aning om vad vi har på jobbet men skärmen är stor..;) Jag reagerade i dag då jag kom tillbaks efter julledigheten för förut har bilderna sett ok ut på jobbet också...men då kanske det inte är så farligt som jag tror då..;)

    Men åååååå har ni bestämt er nu! Guuu så mysigt. Då måste du visa bilder...en Westievalp måste vara det absolut sötaste som finns.
    Å det där du pratar om har jag ingen aning om hur man räknar ut.. Vår Sally är ju ett "blocketfynd"
    Hennes mamma o pappa hade stamtavlor och kom från helt olika håll men bodde ihop. Ägaren hade ingen kennel så Sally är renrasig men har alltså ingen stamtavla.. Vi kallar henne reahunden...;) Hon var ca 5000 billigare än de med stamtavla. Eftersom vi inte skulle ställa ut så spelade det ingen roll.
    Du kanske kan fråga på westiealliansen (tror jag det heter) googla på det.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag har mest hört om att Westies är kända för att få exem. Min personliga lilla tro om det är ju att eftersom de ska "ryckas" alltså trimmas så uppstår små sår som leder till exem... alla har inte hud som tillåter det...som vår lilla böna...hon har rosa hud och det de kallar bambampäls. Den var redan lite för mjuk. Så när hon går till frissan blir hon klippt med maskin och sax. Min hundfrisör sa ifrån redan då hon var valp...
    Att det hade varit djurplågeri på Sally och att vi då fick gå någon annanstans... jag var så lättad att jag grät när jag kom hem... tänk om hon hade ryckt bara för att man ska....huuua...
    Ska man ställa ut måste de ju ryckas och vissa hundar somnar till o med under tiden så det gör inte ont på alla vill jag poängtera... men håll lite koll på det.
    Vår Sally är ju alltså väldigt mjuk i sin päls eftersom den är "förstörd" Hon blir inte smutsigare än andra Wesities.
    Däremot sa veterinären i somras då hon sträckte sig och vi upptäckte att båda bakknäna hoppade ur led lite då och då att detta är vanligt på små hundar .
    Sally fick ju gå på vattenträning och sedan dess är hon helt bra och har nu byggt upp musklerna runt knäna. Men sånt vet man ju aldrig.
    Jag tror inte ni ska oroa er så mycket. det blir som det blir..;) Tar ni från en reglad kennel är de säkert måna om att allt ska vara bra bakåt.
    Å vilket gulligt namn...ser fram emot bilder sen då..;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. reggad kennel ska det stå...;)

    SvaraRadera

Vi blir så glada om du vill lämna ett avtryck efter dig =)
Önskar dig den bästa dagen!
Kram kram.